Вінницька міська федерація Таеквон-До ІТФ

2

1 ГИП

(червоно-чорний пояс)

 

Туль:

«ХВА-РАН»

«ЧУН-МУ»

Удари ногами:

Твимьо тора двит чаги, Твимьо тора йоп чаги, Твимьо бандэ долльо горо чаги, Твимьо бандэ сево чаги, Твимьо тора баккуро нерьо чаги, Твимьо бандэ долльо чаги.

Бо йоп чаги (удари наносяться з задньої ноги на середній та верхній рівень тулуба). Горо чаги - Долльо чаги Долльо чаги - Йоп чаги Бакуро нэрьо чаги - Долльо чаги Долльо чаги - Бакуро нэрьо чаги Горо чаги - Долльо чаги - Йоп чаги Тора горо чаги - Долльо чаги Дані серії наносяться з задньої ноги без торкання підлоги між ударами.Долльо чаги, Бакуро нэрьо чаги, Горо чаги, Йоп чаги - удари наносяться з передньої ноги з ковзанням. Тора йоп чаги, Тора горо чаги-удари наносяться з задньої ноги з ковзанням. Серії ударів руки-ноги на розсуд інструктора.Удари ногами виконуються поперемінно лівою-правою ногою з положення Нюнча з пальмок дэби маккі. Кількість - на розсуд інструктора.

Самооборона:

Звільнення від захоплення, однією рукою, спереду Звільнення від захоплення, двома руками, спереду Звільнення від захоплення однойменної рукою ззаду за плече Звільнення від захоплення різнойменної рукою ззаду за плече Звільнення від захоплення «ключ» за шию збоку Звільнення від захоплення «ключ» за шию, під руками, ззаду Звільнення від захоплення спереду за волосся

Спеціальна техніка:

Твимьо нопи чаги. Удар наноситься по дошці завтовшки 1 см (для спортсменів віком до 12 років) і товщиною 1.5-2 см (для спортсменів віком від 13 років і старше). Дошка рас - покладається на голову вище зростання атестується. Твимьо долльо чаги. Удар наноситься по дошці завтовшки 1 див(для спортсменів віком до 12 років) і товщиною 1.5-2 см (для спортсменів віком від 13 років і старше). Середина дошки розташовується на голову вище зростання атестується. Силове розбивання: Йоп чаги.Удар наноситься по дошці товщиною 1.5 см (для спортсменів віком до 12 років) і товщиною 2см і більше (для спортсменів віком від 13 років і старше). Долльо чаги. Удар наноситься по дошці завтовшки від 1 до 1.5 см (для спортсменів віком до 12 років) і товщиною від 2 см і більше (для спортсменів віком від 13 років і старше). Сонкаль дунг тэриги. Удар наноситься по дошці завтовшки 1 см (для спортсменів віком до 12 років) і товщиною 1.5 см і більше (для спортсменів віком від 13 років і старше).

Спаринг:

Ільбо матсоги (спаринг на 1 крок з партнером) Вільний спаринг - 2 хв, по хвилині з різними парт - нерами Спаринг проти 2-х супротивників одночасно (1 хв)

ЗФП:

1) 40-віджимань, 60-присідань, 40-«зморшка» (для спортсменів віком до 12 років);

2) 45-віджимань, 65-присідань, 45-«зморшка» (для спортсменів віком від 13 років і старше).


 

Теорія:

 

Білет № 1.

Духовні принципи Таеквон-До (коротке визначення кожного принципу).

Відповідь:

Принципи таеквон-до:

1) Чемність (Ye Ui). Формуючи свій характер, що займаються Таеквон-до повинні практикувати такі прояви чемності, включаючи їх як обов'язкові елементи в тренувальний процес: розвивати дух взаємоповаги; соромитися своїх шкідливих звичок; бути ввічливим; підтримувати атмосферу справедливості і гуманізму; дотримуватися ієрархію між займаються і інструктором, початківцями і кваліфікованими спортсменами, старшими і молодшими; вести себе у відповідності з прийнятим етикетом; поважати положення інших; поводитися з іншими чесно і відкрито.

2) Чесність(Yom Chi). Кожен повинен вміти відрізняти правильне від хибного, у випадку власної неправоти, відчувати докори совісті.

3) Наполегливість (In Nae). Древні казали: «Наполегливість призводить до очищення і досконалості». «Той, хто буде стократно наполегливий, забезпечить світ свого будинку». Щастя і удача найчастіше дістаються наполегливим. Для того, щоб чого-небудь досягти, необхідно поставити перед собою мету і наполегливо її домагатися.Один із секретів становлення майстерності у Таеквон-до – наполегливе подолання всіх труднощів.

4) Самоконтроль (Guk Gi). Самовладання надзвичайно важливо як у тренувальному залі, так і в повсякденному житті. Втрата самоконтролю під час спарингу може призвести до дуже серйозних наслідків для обох суперників. Нелагідність всередині колективу є проявом поганого самоконтролю. Великий китайський мислитель Лао Цзи говорив: «Сильний – той, хто вміє перемагати себе, а не іншого».

5) Непохитність духу (Baekjul Boolgool). Займаються Таеквон-до повинні бути чесними і щирими. Зіткнувшись з несправедливістю, вони повинні діяти активно, нічого не боячись, проявляти непохитний дух, незалежно від того, хто їм протистоїть і як багато противників.

 

Білет № 2.

Філософія Таеквон-До.

«ПЕ-ГЕ» (розшифрувати назву, діаграми і вказати кількість рухів).

Відповідь:

Філософія таеквон-до заснована на етичних, моральних і духовних принципах, на основі яких люди можуть жити разом у гармонії. Генерал Чой Хонг Хі встановив наступні філософські принципи, які будуть наріжними каменями таеквон-до, за яким всі старанні учні цього бойового мистецтва повинні жити:

1. Бути повним рішучості йти, хоча шлях буде важким, і робити те, що потрібно робити, хоча це буде нелегко.

2. Бути уважним до слабким і суворим до сильних.

3. Бути задоволеним тим положенням і грошима, які маєш, але ніколи не бути задоволеним своєю майстерністю.

4. Завжди завершувати розпочату справу, будь воно великим або малим.

5. Бути завжди готовим вчити будь-якого, незалежно від релігії, раси та ідеології.

6. Ніколи не піддаватися тиску або загрозі при здійсненні благородної мети.

7. Вчити світогляду і навичкам справами, а не словами.

8. Завжди залишатися собою, навіть коли обставини життя змінюються.

9. Завжди бути вчителем, який вчить тілом, коли молодий, словами – коли старий, духовними заповідями – після смерті.

 

Назва туля «Те Ге» є псевдонімом, який жив у XVI столітті вчителя І Вонга, відомого авторитету неоконфуцианизма. Включення в туль 37 рухів символізує місце народження цієї людини – 37 паралель, а діаграма рухів – ієрогліф, що відповідає слову «вчитель».

 

Білет № 3.

Що розвиває самооборона?

Дигуджа маккі - опис руху і назва тулей, в яких воно застосовується.

Критерії, за якими оцінюється на змаганнях командний туль.

Відповідь:

самооборона розвиває можливість реального застосування дій, (розучені при виконанні базових вправ, тулей, спарингу) при відбитті атаки озброєного чи неозброєного супротивника.

 

Критерії нарахування очок в ТУЛЬ. Техніка 10 очок Сила 6 очок Рівновага 6 очок Контроль дихання 6 очок Ритм 6 очок

 

Білет № 4.

Що розвиває силове розбивання?

Система нарахування очок у спарингу.

Відповідь:

Силове розбивання розвиває силу, швидкість, точність ударів, контроль дихання, концентрацію уваги.

 

Зараховані будуть всі атакуючі дії, зупинені за 2см до мети. Одне (1) очко присуджується за: -атака рукою спрямована в середній або верхній рівень -атака ногою спрямована на середній рівень -атака рукою в стрибку спрямована на середній рівень -відмінно виконана захист Два (2) очки присуджуються за: -атака ногою спрямована на верхній рівень -атака рукою в стрибку (обидві ноги не повинні торкатися майданчика) спрямована на верхній рівень -атака ногою в стрибку спрямована на середній рівень Три (3) очки присуджуються за:-атака ногою в стрибку або в польоті спрямована на верхній рівень -атака ногою в стрибку або в польоті з розворотом на 180 o спрямована на середній рівень Чотири (4) очки присуджуються за: -атака ногою у стрибку з розворотом на 180 o спрямована на верхній рівень -атака ногою у стрибку з розворотом на 360 o і більше, спрямована на середній рівень П'ять (5) очок присуджується за: -атака ногою у стрибку з розворотом на 360 o і більше, спрямована в верхній рівень Якщо при ударі в польоті зараховується 2 або 3 удари рукою і ногою, очки нараховуються за кожний удар.

 

Білет № 5.

Диференціація звань у Таеквон-До (як, по-корейськи, називаються інструктора, з 1 по 9 дан).

Ідеальний інструктор.

Відповідь:

1-3 дан – Бусабом (помічник інструктора); 4-6 дан – Сабом (інструктор); 7-8 дан – Сахен (майстер); 9 дан – Сасунг (гранд майстер)

 

Ідеальний викладач повинен володіти наступними рисами:

1. Високий моральний та етичний рівень.

2. Ясна філософія і погляд на життя.

3. Відповідальне ставлення до своїх обов'язків.

4. Науковий підхід до питань техніки.

5. Знання локалізації уразливих точок на тілі людини.

6. Непохитна чистота у політичних і фінансових справах.

7. Бажання присвятити себе поширенню Таеквон-до по всьому світу.

8. З ним повинні бути щирі старші, йому повинні довіряти колеги, його повинні поважати молодші.

 

Білет № 6.

Що означає червоний колір поясу?

«ЧУН-МУ» (розшифрувати назву, діаграми і вказати кількість рухів).

Види спарингу (корейською мовою).

Що розвиває спеціальна техніка?

Відповідь:

Червоний символізує небезпеку, попереджаючи займаються про необхідність чіткого самоконтролю, суперника – про необхідність триматися подалі від спортсмена.

Назва туля ЧУН-МУ ...........

 

Головним чином розрізняють наступні види спаринги: «Яксок масоги» (обумовлений) ділиться на «самбо» (3 кроки), «бо» (на 2 кроки), «ільбо» (на 1 крок). «Пан чжаю масоги» — полусвободный спаринг. «Чжаю масоги» — вільний спаринг. «Мобом масоги» — модельний спаринг. «Баль масоги» — спаринг з використанням тільки дій ногами. «Яксок чжаю масоги» — вільний спаринг із заздалегідь обумовленим сценарієм.

 

Спеціальна техніка покликана оцінити координацію рухів, акробатичну підготовку та вміння вирішувати складні рухові завдання.

 

Білет № 7.

Відносини «учень-викладач»(приписи, які їм необхідно виконувати).

Які види програм існують у Таеквон-До?

Відповідь:

Відповідальність за навчання мистецтву Таеквон-до лежить на інструкторів, основне завдання яких полягає в тому, щоб зробити учнів фізично і духовно здоровими і тим самим внести свій внесок у створення мирного суспільства. Звичайно ж, кожній школі необхідний відданий і щирий інструктор. Але жодна школа не зможе рости і розвиватися за відсутності таких же відданих і щирих учнів. Інструктору і учню необхідно виконувати наступні розпорядження:

ІНСТРУКТОР

1. Ніколи не втомлюватися вчити. Хороший інструктор може вчити скрізь, в будь-який час. Він завжди повинен бути готовий відповідати на запитання.

2. Інструктор повинен прагнути, щоб учень перевершив його. Такий результат служить найбільшою похвалою інструктору. Учні ніколи не можна утримувати позаду. Якщо інструктор зрозумів, що учень перевершив його можливості, учня треба передати інструктору більш високої кваліфікації.

3. Інструктор завжди повинен бути прикладом для учнів і ніколи не намагатися обманювати їх.

4. Виховання учня повинно бути вище матеріальної зацікавленості. Як тільки інструктор стане стурбований матеріальними аспектами навчання, він одразу ж втратить повагу учнів.

5. Інструктор повинен вчити, грунтуючись на науковій базі, щоб економити сили і час.

6. Інструктор повинен допомагати учням встановлювати добрі стосунки за межами спортивного залу. Обов'язок інструктора — займатися вихованням учнів як в залі, так і за його межами.

7. Необхідно заохочувати відвідини інших спортзалів, вивчення досвіду інших шкіл. Учні, яким заборонено відвідувати інші школи, можуть стати неслухняним. Доцільність відвідування інших шкіл обумовлена тим, що учень не тільки зможе підібрати школу, яка йому підходить найкращим чином, але і багато чому навчитися, порівнюючи різні школи.

8. До всіх учням слід ставитися однаково. Любимчиків бути не повинно. Лаяти учня можна тільки наодинці з ним і ніколи не робити цього на очах інших.

9. Якщо інструктор не знає відповіді на запитання, йому не слід придумувати відповідь. Треба визнати свою непоінформованість і спробувати знайти відповідь як можна швидше.

10. Інструктор не повинен шукати в учнів такого роду допомоги, як прибирання кабінетів, ремонт і т. п.

11. Інструктор не повинен використовувати своїх учнів для особистих цілей. Єдина мета інструктора — виховати фізично і духовно досконалих учнів.

12. Інструктор повинен завжди бути чесним з учнями, не втрачати їх довіри.

УЧНІ

1. Ніколи не втомлюватися вчитися. Хороший учень може вчитися скрізь і в будь-який час. У цьому секрет успіху в навчанні.

2. Хороший учень готовий на жертви заради свого бойового мистецтва і інструктора. Деякі учні розглядають навчання як товар, куплений за щомісячну плату, і не бажають брати участь у виступах, навчанні або роботі в спортзалі. Інструктор може дозволити собі позбутися від таких учнів.

3. Завжди бути хорошим прикладом для молодших учнів. Цілком природно, що вони захочуть змагатися зі старшими.

4. Завжди бути відданими, ніколи не критикувати інструктора, застосовувані способи навчання та сама таеквон-до.

5. Вивчати і намагатися використовувати показаний інструктором прийом.

6. Пам'ятати, що поведінка учня за межами спортзалу відображається на бойовому мистецтві і інструктором.

7. Якщо учень освоїв нові прийоми з іншої школи, а інструктор заперечує проти їх застосування, учень повинен відмовитися від них, або займатися там, де він вивчив ці прийоми.

8. Ніколи не виявляти неповагу до інструктора. Хоча учневі можна не погоджуватися з інструктором, він повинен спочатку виконувати завдання, а обговорювати всі питання пізніше.

9. Завжди бути активним, не соромлячись ставити питання.

10. Ніколи не зраджувати інструктора.

 

Розглядають три тренувальні програми, які можуть використовуватися початківцями:

1. 18 – місячний курс (702 години): 6 тренувань в тиждень по 1,5 години кожна.

2. 30 – місячний курс (585 годин): 3 тренування в тиждень по 1,5 години кожна.

3. 12 – місячний курс (1248 годин): 6 тренувань в тиждень по 4 години кожна.

 

Білет № 8.

5 критеріїв, за якими оцінюється особистий туль на змаганнях з Таеквон-До.

«ХВА-РАН» (розшифрувати назву, діаграми і вказати кількість рухів).

Відповідь:

Критерії нарахування очок Техніка 10 очок Сила 6 очок Рівновага 6 очок Контроль дихання 6 очок Ритм 6 очок

 

Туль «Хва Ран» названий на честь молодіжного військового руху, організованого в VII столітті під час правління династії Сілла. Включення в туль 29 рухів символізує номер військового підрозділу, в якому відбувався процес трансформації Таеквон-до в сучасне бойове мистецтво.