Вінницька міська федерація Таеквон-До ІТФ

2

4 ГИП
(синій пояс)

Туль:
«ЮЛЬ-ГЗК»
«ДЖУН-ГУН»
Удари ногами:

Твимьо ап чагі, Твимьо йоп чаги, Твимьо долльо чаги, Твимьо горо чаги, Твимьо тора двит чаги, 360(торнадо) йоп чаги, 360(торнадо) ануро нэрьо чаги.
Бо долльо чаги (удари наносяться з задньої ноги на середовищ - ний і верхній рівень тулуба). Бо йоп чаги (удари наносяться з задньої ноги на середній та верхній рівень тулуба). Удари ногами виконуються поперемінно лівою-правою ногою з положення Нюнча з пальмок дэби маккі. Кількість - на розсуд інструктора.
Спеціальна техніка:
Твимьо нопи чаги. Удар наноситься по дошці завтовшки 1 див(для спортсменів віком до 12 років) і товщиною 1.5-2см (для спортсменів віком від 13 років і старше). Дошка розташовується на голову вище зростання атестується.
Силове розбивання:
Йоп чаги. Удар наноситься по дошці товщиною 1.5 см (для спортсменів віком до 12 років) і товщиною 2см і більше (для спортсменів віком від 13 років і старше).
Сонкаль йоп тэриги. Удар наноситься по дошці завтовшки 1 см (для спортсменів віком до 12 років) і товщиною 1.5 см і більше (для спортсменів віком від 13 років і старше).
Спаринг:
Бо матсоги (спаринг на 2 кроки з партнером)
Вільний спаринг (2 хв)
ЗФП:
1) 30-віджимань, 50-присідань, 30-«зморшка» (для спортсменів віком до 12 років);
2) 35-віджимань, 55-присідань, 35-«зморшка» (для спортсменів віком від 13 років і старше).


 

 


Теорія:



Білет № 1.

Духовні принципи Таеквон-До (краткоеопределение кожного принципу).

Відповідь:

Принципи таеквон-до:

1) Чемність (Ye Ui). Формуючи свій характер, що займаються Таеквон-до повинні практикувати такі прояви чемності, включаючи їх як обов'язкові елементи в тренувальний процес: розвивати дух взаємоповаги; соромитися своїх шкідливих звичок; бути ввічливим; підтримувати атмосферу справедливості і гуманізму; дотримуватися ієрархію між займаються і інструктором, початківцями і кваліфікованими спортсменами, старшими і молодшими; вести себе у відповідності з прийнятим етикетом; поважати положення інших; поводитися з іншими чесно і відкрито.

2) Чесність(Yom Chi). Кожен повинен вміти відрізняти правильне від хибного, у випадку власної неправоти, відчувати докори совісті.

3) Наполегливість (In Nae). Древні казали: «Наполегливість призводить до очищення і досконалості». «Той, хто буде стократно наполегливий, забезпечить світ свого будинку». Щастя і удача найчастіше дістаються наполегливим. Для того, щоб чого-небудь досягти, необхідно поставити перед собою мету і наполегливо її домагатися. Один із секретів становлення майстерності у Таеквон-до – наполегливе подолання всіх труднощів.

4) Самоконтроль (Guk Gi). Самовладання надзвичайно важливо як у тренувальному залі, так і в повсякденному житті. Втрата самоконтролю під час спарингу може призвести до дуже серйозних наслідків для обох суперників. Нелагідність всередині колективу є проявом поганого самоконтролю. Великий китайський мислитель Лао Цзи говорив: «Сильний – той, хто вміє перемагати себе, а не іншого».

5) Непохитність духу (Baekjul Boolgool). Займаються Таеквон-до повинні бути чесними і щирими. Зіткнувшись з несправедливістю, вони повинні діяти активно, нічого не боячись, проявляти непохитний дух, незалежно від того, хто їм протистоїть і як багато противників.



Білет № 2.

Дата заснування Таеквон-До.

«ОН-ХЕ»(розшифрувати назву і вказати кількість рухів).

Для чого потрібен спаринг?

Відповідь:

свою назву Таеквон-до отримало 11 квітня 1955 року.





Туль «Геть Хе» названий на честь ченця, познакомившего в 686 р до н. е. корейську династію Сілла з буддизмом. Кількість рухів – 28.



Спаринг в Таєквон-до, в основному ділиться на два види: вільний, який схожий на бокс, і спаринг із заздалегідь обумовленим сценарієм. Вільний спаринг дозволяє розвинути бійцівський дух і хоробрість, навчитися «читати» маневри і тактику суперника, отримати об'єктивну оцінку своєї майстерності. А спаринг із заздалегідь обумовленим сценарієм дає можливість застосовувати вміння і навички, набуті при вивченні тулей і базової техніки по відношенню до рухомого супернику. Спаринг має нерозривний зв'язок з тулями і базовою технікою. З іншого боку, він корисний і для загартування атакуючих і захисних сегментів тіла.



Білет № 3.

Ім'я та дата народження засновника Таеквон-До.

Назвати 4 основних блоки та їх короткий опис.

Відповідь:

засновник Таеквон-до, генерал Чой Хонг Хі народився 9 листопада 1918 року у містечку Хвадэ (територія нинішньої КНДР).



«Наджундэ макгі» – нижній блок; «Чуке макгі» - верхній блок; «Анпальмок каунде макгі» - середній блок (зсередини назовні); «Ануро бакатпальмок макгі» - середній блок (зовні всередину).



Білет № 4.

Чарѐт соги, Нарани соги, Гоннун соги, Нюнчасоги, Аннун соги - короткий опис стійок.

Відповідь:

«Чарет соги» (моа соги) – стопи розташовуються поруч. При цій стійці таеквондіст звернений до суперника або обличчям або боком.

«Нарани соги» - стопи розташовуються паралельно на ширині плечей. Таеквондіст звернений до суперника або обличчям або боком.

«Гоннун соги» є найбільш ефективною стійкою для виконання атакуючих і захисних дій, спрямованих вперед або назад.

1. Нога переміщається вперед або назад так, щоб відстань між пальцями в поздовжньому напрямку становило 1,5 ширини плечей, а відстань між центрами стоп (у поперечному напрямку) дорівнювала ширині плечей.

2. Коліно передньої ноги згинають таким чином, що уявна вертикальна лінія одночасно проходить через колінний суглоб і п'яту. Задня нога повинна бути прямою.

3. Вага тіла розподілена рівномірно на обидві ноги.

4. Стопа передньої ноги звернена вперед, стопа задньої ноги повернута назовні на 25°. Поворот задньої ноги більше ніж на 25° ускладнює захисні дії при атаці ззаду.

5. М'язи стоп повинні бути напружені (повинно виникати відчуття, що стопи притягуються один до одного).

6. При виконанні атакуючих і захисних дій з цієї стійки таеквондіст може бути звернений до суперника особою або в пів-обороту.

«Нюнча соги» широко застосовується при виконанні як захисних, так і атакуючих дій. Для нанесення удару передньою ногою потрібно лише незначне перерозподілити вагу тіла. Перевагами даної стійки вважаються можливість виконання прослизання і розташування таэквондиста в півоберта до суперника .

1. Нога переміщається вперед або назад так, щоб відстань між пальцями передньої ноги і зовнішнім краєм задньої ноги в поздовжньому напрямку становило 1,5 ширини плечей. Стопи при цьому розташовуються майже під прямим кутом. Рекомендується повернути обидві стопи всередину приблизно на 15°. Для підвищення стійкості відстань між п'ятами у фронтальній площині має становити приблизно 2,5 див.

2. Коліно задньої ноги згинають таким чином, щоб уявна вертикальна лінія одночасно проходила через колінний суглоб і пальці стопи. Коліно задньої ноги згинається пропорційно передній.

3. Таз повинен розташовуватися над внутрішнім краєм колінного суглоба задньої ноги.

4. Приблизно 70% ваги тіла повинно припадає на задню і 30% на передню ногу.

«Аннун соги» дуже зручна стійка для виконання рухів в сторону. Широко використовується при вдосконаленні ударів руками, тренуванні м'язів ніг.

1. Стопи розташовані паралельно на відстані 1,5 ширини плечей.

2. Вага тіла розподілена рівномірно на обидві ноги.

3. Колінні суглоби знаходяться над шкірою стоп.

4. Зовнішні краї стоп впираються в опору (як би відштовхуючись кожною ногою всередину).

5. Груди і живіт подані вперед. М'язи черевного преса напружені.

6. При виконанні атакуючих і захисних дій з цієї стійки таеквондіст може бути звернений до суперника обличчям або боком.



Білет № 5.

Що означає слово Таеквон-До?

Скільки тулей у Таеквон-До і чому саме така кількість?

Рік-жун соги, Двитбаль соги - короткий опис стійок.

Відповідь:

Корейське «тае» озночает «виконання удару ногою в стрибку або польоті», «квон» - «кулак» (головним чином в контексті нанесення удару або розбивання чого-небудь рукою), «до» - «мистецтво», «шлях» - шлях істини, уторований в минулому, покритий святістю і мудрістю. Поєднавши всі разом, отримуємо, що слово «таеквон-до» означає систему духовного тренування і техніку самооборони без зброї, поряд зі здоров'ям, а також кваліфікованим виконанням ударів, блоків і стрибків, що виконуються голими руками і ногами для поразки одного або декількох суперників.



У Таеквон-до є 24 туля, що символізує 24 години в добі, тобто життя людини. Людське життя (грубо кажучи 100 років) в масштабі вічності може розглядатися як один день. Таким чином, всі люди – прості мандрівники, що проходять перед обличчям вічності за один день. Ніхто не може прожити довше відрізка часу, відпущеного йому для життя. Але, незважаючи на це, багато людей так сильно прагнуть до матеріальних благ, як ніби вони збираються прожити тисячоліття. Небагатьом вдається залишити прийдешнім поколінням зразки високого духу і таким чином здобути безсмертя. Дух вічний, матеріальні блага – ні. Найголовнішим у житті є те що передається прийдешнім поколінням.



«Годжун соги» ефективна для проведення спрямованих у бік атакуючих і захисних дій. Ця стійка багато в чому схожа з «нюнча соги». Відмінності полягають в наступному:

1. Вага рівномірно розподілений на обидві ноги. 2. Відстань між великими пальцями ніг у подовжньому напрямку дорівнює 1,5 ширини плечей. «Двитбаль соги» зазвичай використовується для захисних дій, рідко – для атакуючих. Перевагою даної стійки є можливість нанесення удару або відштовхування суперника передньою ногою без попереднього перенесення ваги тілі на задню ногу.

2. Нога переміщається вперед або назад таким чином, щоб відстань між мізинцями дорівнювала ширині плечей.

2. Задня нога згинається до тих пір, поки її коліно не виявляється над пальцем стопи, при цьому п'ятка задньої ноги знаходиться трохи позаду передньої ноги.

3. Зігнута в коліні передня нога торкається опори подушечкою стопи.4. Коліно передньої ноги повернуте всередину приблизно на 25°, а стопа задньої ноги – на 15°.

5. Майже вся вага тіла переноситься на задню ногу.



Білет № 6.

Що означає синій колір поясу?

«ЮЛЬ-ГЗК» (розшифрувати назву і вказати кількість рухів).

Види спарингу (корейською мовою)

Для чого необхідна спеціальна техніка?

Відповідь:

Синій символізує небеса, до яких, подібно зростаючого дерева, в процесі тренувань спрямовується майстерність таэквондиста.



Назва туля «Юль Гзк» є псевдонімом великого філософа і вчителя І (1536-1584), прозваного «Корейським Конфуцієм». Включення в туль 38 рухів символізує місце народження цієї людини – 38 паралель, а діаграма рухів – ієрогліф, що відповідає слову «вчитель».



Головним чином розрізняють наступні види спаринги: «Яксок масоги» (обумовлений) ділиться на «самбо» (3 кроки), «бо» (на 2 кроки), «ільбо» (на 1 крок). «Пан чжаю масоги» - полусвободный спаринг. «Чжаю масоги» - вільний спаринг. «Мобом масоги» - модельний спаринг. «Баль масоги» - спаринг з використанням тільки дій ногами. «Яксок чжаю масоги» - вільний спаринг із заздалегідь обумовленим сценарієм.



Спеціальна техніка покликана оцінити координацію рухів, акробатичну підготовку та вміння вирішувати складні рухові завдання.



Білет № 7.

Відносини «учень-викладач» (приписи, які їм необхідно виконувати).

Відповідь:

Відповідальність за навчання мистецтву Таеквон-до лежить на інструкторів, основне завдання яких полягає в тому, щоб зробити учнів фізично і духовно здоровими і тим самим внести свій внесок у створення мирного суспільства. Звичайно ж, кожній школі необхідний відданий і щирий інструктор. Але жодна школа не зможе рости і розвиватися за відсутності таких же відданих і щирих учнів. Інструктору і учню необхідно виконувати наступні розпорядження:

ІНСТРУКТОР

1. Ніколи не втомлюватися вчити. Хороший інструктор може вчити скрізь, в будь-який час. Він завжди повинен бути готовий відповідати на запитання.

2. Інструктор повинен прагнути, щоб учень перевершив його. Такий результат служить найбільшою похвалою інструктору. Учні ніколи не можна утримувати позаду. Якщо інструктор зрозумів, що учень перевершив його можливості, учня треба передати інструктору більш високої кваліфікації.

3. Інструктор завжди повинен бути прикладом для учнів і ніколи не намагатися обманювати їх.

4. Виховання учня повинно бути вище матеріальної зацікавленості. Як тільки інструктор стане стурбований матеріальними аспектами навчання, він одразу ж втратить повагу учнів.

5. Інструктор повинен вчити, грунтуючись на науковій базі, щоб економити сили і час.

6. Інструктор повинен допомагати учням встановлювати добрі стосунки за межами спортивного залу. Обов'язок інструктора - займатися вихованням учнів як в залі, так і за його межами.

7. Необхідно заохочувати відвідини інших спортзалів, вивчення досвіду інших шкіл. Учні, яким заборонено відвідувати інші школи, можуть стати неслухняним. Доцільність відвідування інших шкіл обумовлена тим, що учень не тільки зможе підібрати школу, яка йому підходить найкращим чином, але і багато чому навчитися, порівнюючи різні школи.

8. До всіх учням слід ставитися однаково. Любимчиків бути не повинно. Лаяти учня можна тільки наодинці з ним і ніколи не робити цього на очах інших.

9. Якщо інструктор не знає відповіді на запитання, йому не слід придумувати відповідь. Треба визнати свою непоінформованість і спробувати знайти відповідь як можна швидше.

10. Інструктор не повинен шукати в учнів такого роду допомоги, як прибирання кабінетів, ремонт і т. п.

11. Інструктор не повинен використовувати своїх учнів для особистих цілей. Єдина мета інструктора - виховати фізично і духовно досконалих учнів.

12. Інструктор повинен завжди бути чесним з учнями, не втрачати їх довіри.

УЧНІ

1. Ніколи не втомлюватися вчитися. Хороший учень може вчитися скрізь і в будь-який час. У цьому секрет успіху в навчанні.

2. Хороший учень готовий на жертви заради свого бойового мистецтва і інструктора. Деякі учні розглядають навчання як товар, куплений за щомісячну плату, і не бажають брати участь у виступах, навчанні або роботі в спортзалі. Інструктор може дозволити собі позбутися від таких учнів.

3. Завжди бути хорошим прикладом для молодших учнів. Цілком природно, що вони захочуть змагатися зі старшими.

4. Завжди бути відданими, ніколи не критикувати інструктора, застосовувані способи навчання та сама таеквон-до.

5. Вивчати і намагатися використовувати показаний інструктором прийом.

6. Пам'ятати, що поведінка учня за межами спортзалу відображається на бойовому мистецтві і інструктором.

7. Якщо учень освоїв нові прийоми з іншої школи, а інструктор заперечує проти їх застосування, учень повинен відмовитися від них, або займатися там, де він вивчив ці прийоми.

8. Ніколи не виявляти неповагу до інструктора. Хоча учневі можна не погоджуватися з інструктором, він повинен спочатку виконувати завдання, а обговорювати всі питання пізніше.

9. Завжди бути активним, не соромлячись ставити питання.

10. Ніколи не зраджувати інструктора.



Квиток № 8

Ім'я нинішнього президента Міжнародної Федерації Таеквон-До.

«ДЖУН-ГУН» (розшифрувати назву, діаграми і вказати кількість рухів).

Відповідь:

Відповідальність за навчання мистецтву Таеквон-до лежить на інструкторів, основне завдання яких полягає в тому, щоб зробити учнів фізично і духовно здоровими і тим самим внести свій внесок у створення мирного суспільства. Звичайно ж, кожній школі необхідний відданий і щирий інструктор. Але жодна школа не зможе рости і розвиватися за відсутності таких же відданих і щирих учнів.